خط انتقال طرح آبرسانی به همدان تکمیل شد

خط انتقال طرح آبرسانی به همدان تکمیل شد
خط انتقال طرح آبرسانی به همدان تکمیل شد

استاندار همدان گفت: خط انتقال طرح آبرسانی به همدان با تلاش‌های شبانه روزی مهندسان و کارکنان تکمیل شده است و تا ۲ هفته آینده انتقال آب به همدان صورت خواهد گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه سه‌شنبه در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر افزود: پیش از این آب آشامیدنی مورد نیاز شهر همدان از سد اکباتان تامین می‌شد که به دلیل کاهش بارش‌ها و نزولات آسمانی، امسال به شدت در این حوزه با کاهش میزان سطح آب مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به همدان مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به همدان است، اظهار داشت: در طول ۱۷ سال گذشته این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و در طول چند ماه گذشته کار با سرعت در حال اجرا است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: کارهای نهایی این طرح در حال انجام و خط انتقال آن کامل شده، تجهیزات و شیرآلات در حال اتصال است و در مدت یک تا ۲ هفته آینده انتقال آب به همدان صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه کار به صورت شبانه روزی اجرا می شود، تاکید کرد: همزمان با اجرای این پروژه، خط بای‌پس شبکه آبرسانی شهر همدان نیز با اتصال شرق به غرب این شهر به طول ۱۵ کیلومتر در حال اجرا است.

استاندار همدان افزود: پیش از اجرای این طرح شبکه آبرسانی مناطق غربی و شرقی به یکدیگر متصل نبود که با اجرای طرح آبرسانی به همدان رینگ غرب و شرق این شهر به هم وصل می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی خط بای‌پس از هفته گذشته آغاز شده است و تا هفته آینده بهره برداری می شود.

در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است و به همین دلیل مردم همدان از ابتدای هفته جاری با قطعی چندین ساعته آب مواجه هستند.

به همین دلیل «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسایل و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف دو تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا

 

جهت ورود به پیج اینستاگرام همدانت روی اینجا کلیک کنید.

 

جهت خرید آنلاین از کلیه فروشگاههای شهر همدان با پیک رایگان و تخفیف از قاب مارکت همدان کلیک کنید.

پست قبلی
آمار روزانه کرونا در استان همدان؛ یک فوتی و ۸۸ بیمار جدید
پست بعدی
تصادف زنجیره‌ای در همدان یک کشته برجا گذاشت

ارسال دیدگاه

feature