تصادف زنجیره‌ای در همدان یک کشته برجا گذاشت

تصادف زنجیره‌ای در همدان یک کشته برجا گذاشت
تصادف زنجیره‌ای در همدان یک کشته برجا گذاشت

رییس پلیس راه استان همدان گفت: تصادف زنجیره ای در جاده فامنین - تجرک موجب مرگ کودک هشت ساله و مجروح شدن راننده شد.

سرهنگ «علی فکری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذشته یک دستگاه کامیون خاور حین سبقت به علت تجاوز به چپ با پهلوی یک دستگاه خاور حامل بار یونجه برخورد و سپس یک دستگاه پراید نیز با سرعت بالا به خودروهای تصادفی متوقف شده در سطح جاده برخورد کرد.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: سرنشینان این خودروها از وسیله نقلیه پیاده شده بودند که به یکباره یک دستگاه پژو ۲۰۶ عبوری از این مسیر با کودک هشت ساله و راننده خاور برخورد کرد که موجب مرگ کودک و مجروح شدن راننده میانسال شد.

سرهنگ فکری با بیان اینکه در صورت رعایت سرعت مطمئنه، سوانح بعدی رخ نمی داد خاطرنشان کرد: هنگام بروز سانحه در شب هنگام باید ابتدا نسبت به ایمن سازی مسیر اقدام کرده تا شاهد برخورد زنجیره ای خودروها با یکدیگر نباشیم.

وی توضیح داد: رانندگان خودروهای سانحه دیده نخست باید وسیله نقلیه را به منتهی الیه جاده هدایت کنند و در صورت نبود امکان جابجایی، با روشن کردن فلشر، استفاده از تابلو اعلام خطر سه وجهی و چراغ های چشمک زن رانندگان عبوری را از این موضوع مطلع کنند.

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: در سوانح زنجیره ای شمار مجروحان و متوفیان سوانح جاده ای در تصادف اولیه کمتر بوده اما در تصادف های بعدی و ثانویه افزایش می یابد که اغلب به علت پیاده شدن از وسیله نقلیه و ایستادن در مکانی ناامن دچار سانحه می شوند.

سرهنگ فکری افزود: بنابراین راننده و سرنشین خودروهای حادثه دیده برای گریز از خطر بروز سانحه باید ضمن پیاده شدن از وسیله نقلیه، در مکان امن قرار بگیرند و از تردد در پشت و مجاور خودروهای حادثه دیده و داخل جاده پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام پلیس، طی سه ماهه نخست امسال ۵۰ درصد سوانح رانندگی فوتی استان همدان در مسیرهای اصلی، ۳۲ درصد در مسیرهای فرعی و ۱۸ درصد نیز در جاده های روستایی روی داده است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر انواع راه از جمله ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی و سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه  روستایی است که چهار درصد از آزادراه ها، سه درصد از راه های اصلی و بزرگراه ها، سه درصد از راه های فرعی و ۲ درصد از راه های روستایی کشور در این استان قرار دارد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا

 

جهت ورود به پیج اینستاگرام همدانت روی اینجا کلیک کنید.

 

جهت خرید آنلاین از کلیه فروشگاههای شهر همدان با پیک رایگان و تخفیف از قاب مارکت همدان کلیک کنید.

پست قبلی
خط انتقال طرح آبرسانی به همدان تکمیل شد
پست بعدی
عرضه آب معدنی و آشامیدنی به قیمت مصوب

ارسال دیدگاه

feature