آخرین مطالب بلاگ قاب مهربانی در موضوع مشاغل خانگی

آخرین مطالب

مطالب ویژه

مطالب پرطرفدار

آخرین دیدگاه ها

مدیریت فضای مجازی!
مشاغل خانگی

مدیریت فضای مجازی!

توسط امیربهادر بهاری در 19 مهر 1397

یکی از جالب ترین و کم دردسر ترین و در عین حال پردرآمد ترین شغل های خانگی، فعالیت در شبکه های مجازی است. تولید محتوا، مدیریت شبکه های مجازی از نیازهای روز جامعه است و به سرعت در حال گسترش در تمام جهان است. افراد خلاقی که این شغل را بر می گزینند با تولید محتوا، به گوش رساندن سریع اخبار و مطالب علمی روز اقدام به جمع کردن دنبال کننده می کنند. به روز بودن و تسلط داشتن بر امر تولید محتوا کلید موفقیت در این شغل است. افزایش تعداد مخاطبین راه را برای کسب درآمد در این شغل هموار می کند چراکه افزایش تعداد بازدید کنندگان زمینه ساز یک بستر تبلیغاتی بسیار پر بازده است و تبلیغات در فضای مجازی معمولا به صرفه تر و پر بازده تر از استفاده از روش های تبلیغاتی سنتی است.

تسلط بر کامپیوتر، کارکرد فضاهای مجازی، آشنایی با نرم افزارهای طراحی و ادیت عکس و نهایتا آشنایی با تکنیک های نوشتن از ملزومات این شغل هستند. یکی دیگر از نکات مثبت در این شغل در دسترس بودن در هر زمان و مکان است، شما می توانید در ایستگاه اتوبوس، هنگام تماشای سریال محبوبتان و حتی در هنگام رفتن به تخت خواب فعالیت خود را در شبکه های مجازی دنبال کنید و بدون محدودیت زمانی و مکانی پول درآورید!

داشتن ابزار ارتباطی مانند کامپیوتر، تبلت و گوشی موبایل هوشمند به همراه چاشنی خلاقیت و موقعیت شناسی تنها الزامات این شغل نو هستند.

ادامه مطلب
مشاغل خانگی
مشاغل خانگی

مشاغل خانگی

توسط امیربهادر بهاری در 12 شهريور 1397

امروزه با رشد روزافزون جمعیت و افزایش تقاضا برای شغل و همچنین افزایش نرخ اجاره بها نیاز شدیدی به ایجاد روش های نوین برای درآمدزایی در جامعه احساس می شود. در این میان مشاغل خانگی به دلیل مزیت های بیشمار خود در حال یافتن جایگاه ویژه در کسب و کار خانوار ها هستند. مشاغل خانگی ضمن حذف اجاره بها و هزینه های رفت و آمد و هزینه های جانبی، این امکان را به زنان خانه دار یا افرادی که قادر به خروج از منزل نیستند می دهد تا در محیط امن منزل در کمال راحتی به کسب درآمد بپردازند.

در این مقاله شما را با چند نمونه از مشاغل خانگی آشنا می کنیم تا بتوانید بر حسب توانایی خود کسب و کار خانگی مناسب خود را برگزینید.

قالی بافی:

یکی از مشاغل خانگی که از دیرباز در ایران مرسوم بوده و در حال حاضر نیز همچنان متداول و پر مخاطب است قالی بافی است. این شغل را با صرف هزینه 2میلیون تومان برای خرید تجهیزات اولیه می توان در منزل راه اندازی کرد و با اخذ مجوزتحت حمایت سازمان های دولتی درآمد و از مزایای این شغل بهره برد.

تهیه غذا:

اگر علاقمند به راه اندازی یک آشپزخانه در منزل خود هستید باید بدانید که دست به انتخاب بسیار خوبی زده اید چراکه رشد جمعیت و مشغله بسیار زیاد افراد سبب رشد صنعت غذا و افزایش تقاضا بویژه برای غذاهای سنتی شده است. این شغل امروزه در کشور ما نیز جایگاه بسیار مناسبی یافته و از درآمد نسبتا خوبی برخوردار است. تولید ترشی، مربا،دسر و محصولات غذایی دیگر در منزل هم امروزه با استقبال زیادی رو به روست و می تواند شغلی درآمد زا باشد.

تایپ، ترجمه و ویراستاری:

شغل های مرتبط با ترجمه و ویراستاری هم به لحاظ جایگاه اجتماعی از موقعیت خوبی برخوردارند و هم از سطح درآمدخوبی برخوردار هستند و از نقطه نظر دیگر می توان گفت به دلیل تخصصی بودن این شغل تعداد مراجعین و درخواست ها برای این شغل از سطح خوبی برخوردار است.

تولید صنایع دستی:

تنوع بسیار زیاد در زمینه آثار هنری و صنایع دستی در نقاط مختلف ایران سبب شده تا تولیدات در این زمینه بسیار مورد توجه قرار گیرد و تولید صنایع دستی در خانه به یکی از سرگرم کننده ترین و پر مخاطب ترین مشاغل خانگی تبدیل شود. وجود تنوع همچنین سبب شده است تا نگرانی مبنی بر عرضه بیش از تقاضا در این شغل وجود نداشته باشد.

تولید پوشاک:

تولید پوشاک، سری دوزی، بافتنی و کیف و کفش و چرم دوزی و کلیه تولیدات پوشاک قابلیت این را دارد که در فضای منزل تولید شوند و بیرون از خانه عرضه شوند. برای تولید پوشاک در حالت ابتدایی به دو نفر نیروی کار نیاز است تا بتوانند سفارشات سری دوزی را انجام و به موقع تحویل دهند.  

آموزش:

یکی دیگر از مشاغل خانگی که برای آقایان و خانم ها می تواند بسیار مناسب باشد، تدریس در منزل است. آموزش دروس مدرسه و دانشگاه، آموزش دوخت و دوز، موسیقی و کارهای هنری در خانه می تواند منبع درآمد مناسبی باشد. برای جذب هنرجو و شاگرد می توانید در آموزشگاه ها و مدارس و کتابفروشی ها تراکت پخش کنید.

ادامه مطلب
تولیدات سی ان سی در منزل!
مشاغل خانگی

تولیدات سی ان سی در منزل!

توسط امیربهادر بهاری در 24 مرداد 1397

یکی از مشاغل پر درآمد که در خانه قابل راه اندازی است تولید وسایل مختلف به وسیله دستگاه سی ان سی خانگی (CNC)  است. شما می توانید وسایل تزئینی و صنایع دستی را در منزل تولید و در بازار به فروش برسانید.

هزینه لازم برای تهیه یک دستگاه سی ان سی خانگی یا مینی حدودا 5 میلیون تومان است که برای ایجاد یک کسب و کار پردرآمد هزینه مناسبی است. شما می توانید انواع لوازم تزئینی مانند قاب عکس، جا کلیدی، جا دستمال کاغذی، جعبه های هدیه، آباژور و غیره را با استفاده از مصالحی مانند چوب، ام دی اف و پلاستیک فشرده تهیه کرد.

راه اندازی این شغل نیازمند یک فضای کوچک در منزل شماست و آلودگی صوتی و یا آلودگی هوا به دنبال ندارد، بنا براین می توانید آسوده خاطر تولیدات خود را منزل تهیه کنید و در بازار به فروش برسانید.

بازار هدف برای شما فروش لوازم تولیدات در فروشگاه های صنایع دستی، لوازم تزئینی و لوازم منزل است.

ادامه مطلب
نکاتی درباره مشاغل خانگی!
مشاغل خانگی

نکاتی درباره مشاغل خانگی!

توسط امیربهادر بهاری در 1 مرداد 1397

بنا به تعریف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاغل خانگی آن دسته از مشاغل هستند که در قالب یک طرح کسب و کار توسط یک فرد یا افرادی از اعضای خانواده در فضای مسکونی منزل صورت می گیرند، اینگونه مشاغل بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنین واحدهای مسکونی همجوار فعالیت دارند و کالا یا خدماتی برای ارائه به محیط خارج از منزل عرضه می کنند.

چه مشاغلی شامل حمایت ستاد ساماندهی مشاغل خانگی می شود؟

رشته های مشاغل خانگی در حوزه های صنایع دستی، فرش، کشاورزی، دامپروری، شیلات، خدمات، تولیدی صنعت و فناوری اطلاعات(IT ) می توانند تحت حمایت ستاد ساماندهی مشاغل خانگی قرار بگیرند.

شرایط راه اندازی مشاغل خانگی چیست؟

شغل مورد نظر باید توسط عضو یا اعضای یک واحد مسکونی صورت بگیرد و هیچگونه آلودگی صوتی یا مزاحمت برای همسایگان ایجاد نشود، همچنین نوع فعالیت و حجم تولیدات متناسب با فضای منزل باشد و محصول تولیدی در خارج از منزل عرضه شود.

آیا شروع به کار در زمینه مشاغل خانگی نیازمند مجوز خاصی است؟

در صورتی که علاقمند به جذب حمایت ارگان های دولتی دارید، باید با معرفی کسب و کار خانگی خود از طریق ثبت نام در سایت وزارت کار و امور اجتماعی اقدام کنند و در صورت پذیرفته شدن درخواست خود، مجوز های مورد نظر برای آغاز به کار در منزل را دریافت نمایند.

مجوز راه اندازی  مشاغل خانگی چه کارکردی دارد؟

افرادی که با دریافت مجوز، تحت حمایت ارگان های مربوط به مشاغل خانگی قرار می گیرند می توانند از کلیه مزایای درنظر گرفته شده برای مشاغل خانگی نظیر: حق بیمه خویش فرما ، تسهیلات و  بازار های محلی جهت عرضه محصولات خانگی وغیره بهره مند شوند.

ادامه مطلب
چطور تهیه غذای خانگی باز کنیم؟
مشاغل خانگی

چطور تهیه غذای خانگی باز کنیم؟

توسط امیربهادر بهاری در 18 ارديبهشت 1397

یکی از مشاغلی که در بازار کسب و کار همواره با تقاضای بسیار زیادی در جامعه رو به رو است مشاغل مربوط تهیه و فروش اغذیه است، چراکه با افزایش جمعیت و افزایش مشغله مردم، بیشتر افراد شاغل قادر به پخت و پز غذا در خانه نیستند وعده های غذای خود را خارج از منزل صرف می کنند. بنابراین راه اندازی یک تهیه غذا می تواند به شغل پردرآمد برای شما تبدیل شود. راه اندازی آشپزخانه خانگی از آن جهت مناسب است که نیازمند امکانات و هزینه زیادی نیست و برای راه اندازی آن می توان از لوازم آشپزخانه منزل استفاده کرد. این شغل در صورت ثبت شدن در اداره کار و امور اجتماعی می تواند از تسهیلات تدارک دیده شده برای مشاغل خانگی بهرمند شود.

برای راه اندازی تهیه غذا به چند نفر نیروی کار نیاز دارید؟

در شروع کار 2 نفر نیروی کار می توانند آشپزخانه شما را اداره کنند. آشپز و فردی که غذا را به دست مشتری می رساند. اما با افزایش تعداد سفارشات معمولا به تعداد پرسنل بیشتری نیاز است.

چه تجهیزاتی برای کار خود نیاز دارید؟

در شروع کار استفاده از وسایل آشپزخانه برای تولید سفارشات کفایت می کند و تنها نیازمند ظرف های آلومینیومی برای بسته بندی غذاها هستید، اما با افزایش تعداد سفارشات ممکن است نیازمند اضافه کردن تجهیزات جدید به آشپزخانه خود باشید.

هزینه لازم برای شروع کار چه میزان است؟

هزینه های شروع کار شامل هزینه های خرید مواد مصرفی مانند گوشت و برنج و حبوبات و روغن و سایر مواد خوراکی است. بهتر است موادی مصرفی به جز سبزیجات و گوشت به برای مصرف چند ماه از کلی فروشی ها تهیه گردد تا مقرون به صرفه باشد.

به جز هزینه مواد اولیه و هزینه خرید ظروف بسته بندی و اجاره پیک برای رساندن غذا به دست مشتری  این شغل هزینه جانبی دیگری ندارد.

چگونه بازاریابی کنید؟

در شروع کار بهترین راه برای جلب مشتری پخش کردن تراکت در ادارات و شرکت های اطراف محل زندگی است. کیفیت غذا کمک چشمگیری به افزایش تعداد مشتریان می کند. بهتر است قیمت غذای خود را خیلی بالا نبرید و در مقابل کیفیت غذا را نیز فدای قیمت پایین نکنید.

در زمینه تولیدات مواد غذایی در منزل شغل های پر درآمد دیگری نیز وجود دارند که هرکدام مزایا و بازار فروش خاص خود را دارند، از جمله این مشاغل می توان به تولید عرقیجات، ترشی و مربا، فینگر فود، بسته بندی سبزیجات، تولید دسر و... اشاره کرد.

ادامه مطلب
فهرست
دانلود مولتی اپلیکیشن قاب
feature