چند نکته اساسی برای خرید دوربین عکاسی

چند نکته اساسی برای خرید دوربین عکاسی
چند نکته اساسی برای خرید دوربین عکاسی

یکی از رشته های جذاب برای افراد علاقمند به هنر، عکاسی است. اولین نکته فنی برای عکسبرداری خوب، تهیه دوربین مناسب است. حال چطور دوربین مناسب خود را از میان انبوه برندها و کیفیت ها انتخاب و بخریم؟ توجه به نکات زیر در خرید دوربین مناسب شما را یاری می کند:

1. اولین و مهمترین نکته در خرید دوربین عکاسی هدف شما از عکاسی است. آیا عکاس حرفه ای هستید؟ می خواهید عکس خبری ثبت کنید؟ عکاسی آتلیه ای انجام می دهید یا طبیعت گرد هستید. انتخاب دوربین بر اساس نوع فعالیت  بسیار متنوع است و برای هر نوع فعالیتی باید دنبال ویژگی های خاصی باشید.

2. دوربین کامپکت یا SLR؟ دوربین کامپکت یا همان دیجیتال معمولی برای عکاسی های عادی و غیر حرفه ای گزینه مناسبی است. این دوربین ها نسبت به دوربینSLR از تنظیمات ساده تری برخودار هستند و گزینه مناسبی برای رفع نیاز عادی خانواده ها هستند. دوربین های SLR، قابلیت تنظیمات پیشرفته نور و کیفیت و قابلیت تعویض لنز را دارند و به کاربران اجازه می دهند تا در شرایط مختلف کیفیت عکاسی خود را تغییر دهند. این دوربین ها به نسبت دوربین های کامپکت دارای وزن بدنه سنگین و قیمت بسیار بالاتری هستند.

3. توجه به لوازم جانبی از نکات مهمی است که در خرید دوربین عکاسی باید مورد توجه قرار بگیرد. در صورت عکاسی حرفه ای باید سه پایه، رم با حجم مناسب، باتری جانبی و کیف تجهیزات را فراموش نکنید. تهیه لوازم جانبی نورپردازی هم برای عکاسان حرفه ای با توجه به زمینه عکاسی آنان الزامی است.

 

پست قبلی
مصرف باتری موبایل خود را نصف کنیم!
پست بعدی
چند نکته در راستاری کارکرد بهتر لوازم خانگی!

ارسال دیدگاه

فهرست
دانلود مولتی اپلیکیشن قاب
feature