نکات طلایی در چیدمان منزل!

نکات طلایی در چیدمان منزل!
نکات طلایی در چیدمان منزل!

چیدمان جذاب منزل، عامل دلنشین بودن و بوجودآمدن فضای راحت و آرامش بخش در خانه است. خیلی از افراد فکر می کنند که برای چیدمان شیک و جذاب منزل باید هزینه های گزافی پرداخت کرد؛ در صورتی که با بازنگری در چیدمان حال حاضر منزل و جابه جایی های کوچک و خرید های کم هزینه ساده هم می توان به یک خانه دلنشین دست پیدا کرد. محیطی که بتوان ساعت ها در آن وقت گذراند و از حضور در آن لذت برد. در این مقاله به شما اشتباهات متداول در چیدمان منزل و راه حل زیبا کردن را خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

1. فضای اطراف تلویزیون:

اشتباه : شلوغ کردن فضای دور تلویزیون نه تنها آن را زیبا نمی کند بلکه سبب می شود که توجه از تلویزیون برداشته شود و در واقع در چیدمان خود مرکز توجه و تمرکز چشم را از دست بدهیم.

راه حل : بهتر است برای چیدمان شیک منزل، ساده ترین دیوار را برای نصب تلویزیون انتخاب کنیم. از قرار دادن دکوری در نزدیکی تلویزیون خودداری کنید.

2. گل های آپارتمانی:

اشتباه : حضور گیاهان در چیدمان منزل به آن طراوت و زیبایی می دهد و فضای خانه را دلنشین می کند پس حذف گیاهان از دکور خانه اشتباه بزرگی در چیدمان است.

راه حل : داشتن چند گلدان کوچک با گیاهان آپارتمانی نه تنها فضای منزل شما را شلوغ نمی کند بلکه آن را مطبوع و زیبا می کند.

3. آباژور مناسب:

مشکل : انتخاب آباژور نا متناسب، خیلی بزرگ یا خیلی کوچک و با سبک طراحی متفاوت از چیدمان منزل شما، می تواند تناسب چیدمان منزل شما را بر هم بزند.

راه حل : در انتخاب آباژور بهتر است به اندازه، مدل کلاهک و سبک طراحی آن توجه کنید.

4. هارمونی رنگ ها:

اشتباه : عدم توجه به اندازه فضا ها و هم نشینی رنگ ها در کنار یکدیگر می تواند خانه را به جای یک فضای دلچسب به فضایی غیر قابل تحمل تبدیل کند.

راه حل : در انتخاب رنگ به نور فضا، مقیاس فضا، هارمونی رنگ هاو همنشینی آنها توجه کنید و با توجه به سبک چیدمان رنگ ها را برگزینید.

5. قاب عکس:

اشتباه : پر کردن تمامی دیوار ها با قاب عکس نه تنها سبب دیده نشدن عکس ها می شود بلکه تمرکز چشم را از بین برده و هرج و مرج بصری را به دنبال دارد.

راه حل : می توانید یکی از دیوارهای خانه را به یک گالری دیواری تبدیل کنید و آن دیوار را نقطه تمرکز منزل خود تبدیل کنید. توجه داشته باشید که انتخاب قاب عکس را با توجه به سبک چیدمان منزل خود انجام دهید.

پست قبلی
هر آنچه لازم است راجب مبلمان بدانیم!
پست بعدی
ویژگی های فرش دستباف اصیل

ارسال دیدگاه

فهرست
دانلود مولتی اپلیکیشن قاب
feature