سازمان های خیریه مردم نهاد چگونه فعالیت می کنند؟

مطالب پرطرفدار

آخرین دیدگاه ها

سازمان های خیریه مردم نهاد چگونه فعالیت می کنند؟
سازمان های خیریه مردم نهاد چگونه فعالیت می کنند؟

سازمان های (ان جی او) یا مردم نهاد سازمان هایی هستند که بصورت مستقل از دولت و با کمک های داوطلبانه مردم شکل گرفته اند و هدف آنها کسب درآمد نیست و صرفا به دنبال منافع مردمی هستند.

فعالیت سازمان های مردم نهاد دارای ابعاد گوناگون و موضوعات بسیار متفاوتی است که هدف تمامی آنها رفع مشکلات جامعه جهانی و ایجاد برابری و رفاه اقتصادی و اجتماعی است. این نهادها بر اساس نوع و حوزه فعالیت خود و یا سطح خدمت رسانی (محلی، بین المللی و...) تقسیم بندی می شوند.

از آنجایی که اقدامات دولت ها و سازمان های بین المللی در پروژه های عام المنفعه تنها در حد حرف زدن است، بنابراین عمده فعالیت های مبارزه با فقر توسط نهادهای داوطلبانه مردمی یا همان ان جی او ها صورت می گیرد و هدایت تمامی فعالیت های توسعه ای در مناطق محروم تحت هدایت ان جی او ها صورت می گیرد.

سازمان های مردم نهاد به دو صورت فعالیت می کنند. این سازمان ها گاها بدون واسطه در راستای فقر زدایی یا خدمت رسانی بصورت مستقیم وارد حیطه فعالیت می شوند و گاها ممکن است از طریق پروسه های اقتصادی بودجه لازم برای حمایت از ان جی اوهای محلی را فراهم می کنند و با اعطای کمک های مالی در زمینه فقرزدایی فعالیت کنند.

سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلفی فعالیت دارند. برخی از آنها در زمینه تهیه آب سالم و بهبود وضعیت سلامت اقشار محروم جوامع فعالیت می کنند، برخی در زمینه اعطای وام به افراد فقیر، برخی در زمینه آموزش و سایر فعالیت های کوچک و بزرگ دیگر فعالیت می کنند و هدف نهایی تمامی نهادهای خیریه محرومیت زدایی است. برنامه های این سازمان ها اغلب کارکرد بهتری نسبت به نهادهای دولتی دارد و همچنین قابل اطمینان تر است چرا که به دلیل داوطلبانه بودن فعالیت ها امکان وجود فساد به مراتب کمتر از فعالیت های دولتی است.

پست قبلی
6 خیریه موفق دنیا!!
پست بعدی
کمک به متکدیان ، دامن زدن به ناهنجاری اجتماعی یا کمک به همنوع ؟

ارسال دیدگاه

فهرست
دانلود مولتی اپلیکیشن قاب
feature